התהליך משתנה מקופת חולים אחת למשניה אך ישנם כמה שלבים הכרחיים,ללא תלות  באיזו קופת חולים אתם מבוטחים.


 

ביקור אצל רופא א.א.ג לבדיקה ולצורך קבלת הפנייה לבדיקת שמיעה

          ביצוע בדיקת שמיעה

          ביקור חוזר אצל רופא א.א.ג לצורך קבלת הפנייה לייעוץ להתאמת מכשירי שמיעה.

          קביעת תור לייעוץ – מומלץ להביא גם בדיקות קודמות אם ישנן,לפגישת הייעוץ.

הייעוץ:

בחירת המכשיר נעשית תוך לקיחה בחשבון של מספר מאפיינים של האדם בעל ליקוי השמיעה:

          גודל תעלת האוזן החיצונית

          סוג הירידה בשמיעה, וצורת הגרף הייחודית של המטופל

          בעיות מיוחדות כמו דלקות אוזניים חוזרות,לחות והפרשות מרובות באוזן (מעבר לנורמה)

          גיל, מצב הראייה ויכולות המוטוריקה העדינה.

          מידת העצמאות בשימוש באביזר מסוים לעומת אחר.

          התקציב (בעלי ביטוחים משלימים,אזרחים וותיקים מעל גיל 65 ולידים עם ליקוי שמיעה זכאים להנחות משמעותיות או החזרים מגורמים שונים)

 

תוך התחשבות בגורמים אלו ,יציע לכם קלינאי התקשורת-משקם השמיעה  מספר אפשרויות המתאימות לאורח החיים שלכם ולירידה בשמיעה שלכם.

 

לאחר הכיוון הראשוני של מכשירי השמיעה, שמתבצע ברובו לפי בדיקת השמיעה, מתחילה תקופת ההסתגלות.

מכונינו מאפשר תקופת ניסיון של חודש,במהלכה תוכלו להגיע להחלטה האם מכשיר השמיעה  שנבחר עונה על הצרכים שלכם,או שמא יש לנסות דגם אחר. במידת הצורך ניתן אף להאריך את תקופת הניסיון בתיאום עימנו, מאחר ואנו עושים את מירב המאמצים לסייע לכם להגיע להחלטה מושכלת בנוגע לרכישת עזר השמיעה שלכם,המתבססת בין היתר על התנסות במגוון מצבים תקשורתיים והתרשמות מן השיפור בתפקוד,שמביא איתו מכשיר השמיעה.

 

במהלך תקופת הניסיון יבצע קלינאי התקשורת- משקם השמיעה שלכם  כיוונים נוספים, על פי דיווחים שלכם לגבי  מצבים  הטעונים שיפור, והעדפותיכם האישיות.