להתייחס ולטפל

השמיעה שלנו היא הכלי החשוב ביותר להשתתפות פעילה בעולם הסובב אותנו. לליקוי שמיעה שאינו מטופל עשויה להיות השפעה עצומה על חיינו. באופן מפתיע, חלק גדול מהאנשים אינם מודעים לבעיה, או שמייחסים את הקשיים שהם חווים לגורמים אחרים, וזאת מכיוון שהירידה בשמיעה הינה, בדרך כלל תהליך הדרגתי,איטית ,ארוך ומתמשך.

ליקוי שמיעה שאינו מטופל עשוי לגרום במקרים רבים לרמות שונות של בידוד חברתי,אדם עם ליקוי שמיעה עשוי בהדרגה,להפחית את השתתפותו באינטראקציה עם חברים ומשפחה ולהרגיש בודד וזנוח ,בשל העייפות מהמאמץ לנסות לחיות את חיי היום יום שלו,באותה מתכונת כבעבר,כאשר יכול היה לשמוע הכול.

ככל שתקדימו לטפל בבעיה באמצעות אבחון ומציאת עזרי שמיעה מתאימים כך עולים הסיכויים לשימור רבות מיכולות הפענוח של המוח שלכם,את הקולות והצלילים הנקלטים באוזן.
החל מהלידה לומד המוח כיצד לפענח במהירות,ולהעניק משמעות לקולות בסביבה. כאשר הקולות המגיעים מהסביבה נקלטים בעוצמה חלשה מידי,או באופן מקוטע ולא סדיר,המוח, לעיתים "שוכח" את יכולת הפענוח שלו והמהירות והדיוק של הבנת הדיבור,נשחקות.

מחקרים מראים כי בדומה לשריר שנחלק ומתנוון מחוסר פעילות, כך גם המוח מאבד את יכולתו לזהות ולעבד צלילים ללא גירוי שמיעתי תקין ועקבי. אל תתנו לזמן רב מידי לחלוף ל עד לזמן בו תהיו מוכנים להכיר בקיומו של ליקוי השמיעה, משום שאז עשויים אתם לאבד מהחדות והבהירות של עיבוד הצליל התקין ולהתקשות בהנאה ממוזיקה, שכיום,עדיין אין בנמצא טכנולוגיה היכולה להחליפו.